AMS V 1.0 wird morgen auf Steam released

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    • AMS V 1.0 wird morgen auf Steam released

      Hier die original News vom Reiza Forum in englisch.




      We´re happy to announce Automobilista is being officially release as v1.0 this wednesday August 24th!


      The official release will bring a new series (F-Vintage 1967 & 1969), new track layouts, along with an extensive list of fixes and updates to the current Early Access version.


      To reflect the upcoming release, base game has been upgraded to full price US$ 39.99 (and accordingly for other currencies) on Steam as Early Access discounts ends - only for this week however (until Sunday 28th) you may still buy it from our forum store for only US$ 29.99.


      Prices will also remain discounted until Sunday 29th for the full Reiza Membership Package (base game + all DLCs + beta access) @ US$ 54.99, and Membership upgrade (all DLCs + beta access for those that already own the game) for US$ 24.99.


      Some further important info regarding this release:
      • A new player profile is strongly recommended.
      • Replays from v0.9.8 and earlier may not be compatible with v1.0
      • Virtual Xperience leaderboards will be reset in light of several physics updates;
      • Mods might need to be updated - specially mods that are in the REIZA28 - REIZA35 range as those slots have been reserved for official content as well (modsin that range won´t show up in menu).
      Automobilista V1.0 will feature the following content of cars and tracks:







      The full changelog for v1.0 updates will be released at launch, tomorrow August 24th!

      GSCE F3 Champion 2015 - ww.twitch.tv/solschweiz


    • Niels erklärt hier die wichtigsten Änderungen.
      Physik wird nun mit 720Hz Berechnet, vorher waren es die FPS, welche als Vorgabe genutzt wurden.
      Das FFB liegt nun bei 360Hz anstatt der 90 wie vorher.
      Das FFB erhielt nun eine LowBoost-Funktion. Der schwache Bereich beim geradeaus Fahren kann verstärkt werden, ohne damit zu verursachen das der starke Bereich beginnt zu clippen.
      Parking-FFB kam auch dazu. Wenn man steht, würde in rFactor oft ein konfuses FFB ausgegeben. Das Lenkrad fuhr wild hin und her oder vibrierte. Das gibt es jetzt nicht mehr. Es blendet so zu sagen ab 1km/h bis 20 ein und man merkt schon früh das normale FFB, wie es sein soll.
      Der Gripverlust beim übersteuern wurde auch angepasst, bis die Werte mit realen Daten überein gestimmt haben.
      Das FFB ist davon abhängig, wo das Rad, welches das FFB erzeugt am Fahrzeug sitzt und wie hoch dessen Achslast ist.
      Downshift-Protection kam auch mit dazu.
      9-Gänge sind nun möglich. (war aber, meine ich, vorher auch schon möglich, Assetto kann unendlich viele ;-))
      Die Einbauart des Motors wird berücksichtigt, wenn man im Stand Gas gibt. Jedoch auch immer. Wenn man fährt, verwindet sich der Wagen ganz leicht basierend auf Drehmoment, sowohl beim Beschleunigen, als auch abbremsen des Motors. (Details, aber ganz nett)
      Eine komplett neue "Motor-Engine" (Was eine Wortkombination, könnte auch ein neuer Engine-Motor sein.)
      Engine-Mapping ist also dabei. z.B. im ersten Gang nur 400 anstatt 700PS oder Gaspedal-Mapping, Ansprechverhalten, usw.
      Manche Motoren erreichen schon bei 20% Gaspedal-Stellung ihr Maximales Drehmoment, dafür ändert sich sich aber nicht mehr so heftig zwischen 60 und 100%. Jetzt kann es so sein, das durchdrehende Räder in gewissen Situationen erst mit 60% Pedalweg entstehen und man kann die Leistung besser dosieren.
      Bremsplatten sind nun möglich inkl. den dadurch entstehenden Gripverlust.
      Aufnahme von Dreck, wenn man außerhalb der Strecke fährt und dessen Verlust ist nun Abhängig von der Reifentemperatur.
      Dynamischer Grip auf der Strecke, welcher auch einstellbar oder beschleunigt werden kann. Auf der Idealllinie wo mehr Gummiabrieb liegt, ist das Niveau höher. Soll wohl nicht gar so aufwendig sein wie in iRacing, aber ausreichend um es für glaubwürdig zu befinden.
      ABS,ESP oder ASC so wie Automatische Schaltung können, je nach Fahrzeug im Setup eingestellt werden.
      Die AI kann besser angepasst werden und nutzt eine schwächere Physik als man selbst.
      DRS kam dazu.
      Einstellbarer Stabi während der Fahrt.

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Manolo ()

    • morgen, war gestern....der Tag hat 24 Stunden... normal ist aber morgen nach heute und vor übermorgen..... :-).

      Ich bin gespannt auf das neue Throttle mapping. Mal schauen ob die V10 jetzt auch gut handlebar sind ohne TK.


      Hier noch die offizielle News mit Changelog.


      We´re happy to bring Automobilista out of Early Access as v1.0 is now officially released!


      V1.0 brings a new series (F-Vintage 1967 & 1969), new track layouts, along with an extensive list of fixes and updates to the current Early Access version.


      To reflect this release, base game has been upgraded to full price @ US$ 39.99 (and accordingly for other currencies) on Steam as Early Access discounts ends - we remain with launch discount of 10% for the initial launch week, and until Sunday 28th you may also buy it from our forum store for only US$ 29.99.


      Prices will also remain discounted until Sunday 29th for the full Reiza Membership Package (base game + Season Pass for all DLCs + beta access) @ US$ 54.99, and Membership upgrade (Season Pass for all DLCs + beta access for those that already own the game) for US$ 24.99.


      The AMS "Season Pass" for all upcoming DLCs (for those that already have the base game) and the bundle of AMS Base + Season Pass is also available at the Steam store page now.


      The only difference between the Steam AMS Season Pass vs what you get with Reiza Membership package from the forum store is access to Reiza 51 development forum - everything else (DLCs & AMS Beta) is included in the Season Pass.


      Some further important info regarding this release:
      • A new player profile is strongly recommended.
      • Replays from v0.9.8 and earlier may not be compatible with v1.0
      • Mods might need to be updated - specially mods that are in the REIZA28 - REIZA35 range as those slots have been reserved for official content as well (modsin that range won´t show up in menu).
      Full changelog from v0.9.8:

      Content


      Cars:
      • Added Formula Vintage series (1967 & 1969 seasons)
      Tracks:

      • Added Flugplatz Bergschleife & Mendig Supertruck layouts to Mendig
      • Added circuits no 7 & 9 to Buenos Aires
      • Added West & Classic layouts to Kansai
      • Added South & Patriot layouts to VIR
      Features & Fixes

      • Track conditions now cumulative over race weekend (no longer resets to initial state every session)
      • Added track progression & quali length options to AMS Dedicated tool
      • Added DynHUD spinner for alternative designs & two extra default options (CleanHUD & Telemetry)
      • DynHUD: Various stability & functionality fixes
      • Disabled 16bit option altogether from AMS Config
      • Added AMS Config option for alternative SweetFX presets & included some new presets
      • Re-ordered and replaced main menu series graphics to feature a preview of each vehicle in the series
      • Upped "reserved" slots in main menu for official content from previous 28 to 35 (so mods which were previously in that 29-35 range will need to be renamed to show up in main menu)
      • Folder "\SCREENSHOTS" is now created in root configurations folder rather than as subfolder of Userdata (needs to create a new config.inito take effect)
      • Fixed opponent class filter so it no longer displays different cars in a same class as the same
      • Added extra track and vehicle information to showroom & loading screens
      • Added music fade out during loading screen
      • Added spectator mode option to the multiplayer lobby screen (was previously in create session screen which caused some confusion)
      • Fixed bug with multiplayer opponents appearing floating when loading replays from the replay fridge
      • Fixed bug with some sound effects looping during replays
      • Fixed bug with Multiplayer menu settings not working
      • Fixed issue with cars not featuring an onboard engine starter being unable to start in a formation lap by having pit crew fire up the engine
      • Fixed vehicle selection menu in multiplayer to display only allowed cars when running All Cars & Tracks
      • Speeding in the pits & not respecting blue flag now award drive-through penalties rather than Stop/Go
      • Tweaked position of Main Menu series spinner & added page number
      • Mod tracks are no longer listed for Time Trial mode
      • Added missing championship configuration options
      • Updated input binding options when a command is already mapped to another function
      • Added UI option for setting qualifying length
      • Added UI option for multiple race heats with reverse grids
      • Several adjustments to Garage UI
      • Renamed some track layouts to a more consistent standard & moved Historical venues to the same menu branch of their modern counterparts
      • Updated portuguese, french, spanish localization
      • Added messages for manual ignition
      • Revised Realfeel settings for several cars
      • Fractionally reduced overall AI aggression
      • Fixed FFB remaining loaded while hitting pause, ESC or instant replay
      • Removed redundant DRS & Push-to-pass messages when car in use is not equipped with such
      • Various shader improvements
      • Vehicle shadow optimization (all cars)
      • Updated feeler settings to minimise wheel interlock glitches
      • Added throttle mapping (built into the physics)
      • Fine tuned road dust properties
      • Fine tuned various sound effects
      • Sound updates to F-Vintage, Marcas, Boxer
      • Several car skin updates to F-V10, F-Reiza, F-Extreme F-V12, Superkart, Opala, Opala 86 & Added new Renault Fluence car
      • DynHUD: Fixed Delta Widget resetting in Time Trial mode after a restart
      • Speedland: Improved night lighting & fixed several collision issues
      • Improved AI paths for Londrina, Johannesburg Historic, Interlagos Historic, Montreal, Cordoba, Spielberg layouts
      • Johannesburg: Reduced bump in tarmac seams
      • Mendig: Several trackside detail updates
      • Kansai: Relaxed corridors on exit of corners with astroturf
      • F-Vee: Adjusted alpha channels in driver helmets
      • SuperV8: Added new cockpit model
      • F3: Added new cockpit-mounted LCD display alternative to both models; Adjusted team & driver names; Added remaining talent files; optimized LODs; Revised tire physics & default setup
      • SuperV8: Adjusted default setup fixed tires and rims blur settings
      • Boxer Cup: Texture optimization, new cockpit materials; fixed display temperature readings clipping above 100º, adjusted default roll bar stiffness
      • MR18: Revised tire physics
      • Lancer Cup: Revised tire physics; Fixed small hole in Lancer R cockpit
      • Opalas: Revised tires & AI
      • F-Reiza: Totally revised physics: New front geometry; Revised Tires; Changed setup, dampers, bumprubbers; added throttle map per gear
      • F-Extreme: New front geometry; Revised Tires;
      • F-V10:Texture optimization, new cockpit materials; fixed tires and rims blur settings, optimized LODs
      • Marcas: Updated LCD displays
      • F-Retro: Adjusted tires
      OBS: Steam Achievements will be added shortly.

      VX portal is also now also officially launched at www.virtualxperience.net ! You can access the multiplayer lobby and launch the sim straight from your browser. Our official public servers will also be deployed shortly.


      If you have a bug to report please use the bug report thread. (make sure to check the opening post).

      GSCE F3 Champion 2015 - ww.twitch.tv/solschweiz
    • Man gönnt sich ja sonst nix..... :thumbsup:

      nein, mal ehrlich...ich habe jetzt über 6 Jahre etwa 10'000 Sfr. in das Sim Racing Equipment investiert... da kenn ich viele die für ihr Hobby (z.b. Gleitschirmfliegen, Kitesurfen, Snowboarding, Mountainbiking, etc.) viel mehr ausgegeben haben. Und ich denke ich sitze mehr im Raceseat als die fliegen, snowboarden oder biken im Jahr. Klar ist es eine Menge Kohle...aber ich bereue keinen Cent den ich ausgegeben habe. Und das Equipment wird noch Jahre tip top sein. Habe nicht vor in nächster Zeit noch irgendwas upzugraden.

      Cheers
      Marcel

      GSCE F3 Champion 2015 - ww.twitch.tv/solschweiz
    • Paulo Frazao schrieb:

      was meinst du mit dem Hud völlig versaut?? Kann man den Hud mit dem Hud editor nicht mehr selber konfigurieren oder was?
      das hud was ich mir mal konfiguriert habe ist nicht mehr da und mit dem editor kann ich keins mehr erstellen...
      auch sieht es im editor anders aus als im spiel...
      ich muss da mal in ruhe durch klicken. vielleicht mach ich ja auch was falsch...
    • also ich bin mit dem dynhud auch nicht sehr zufrieden, hab nen triple setup und muss wegen tearing vsync auf on stellen...

      das verursacht bei mir aber sogenannte micro ruckler, also erst mal ohne....

      grundsätzlich kann man jetzt einstellen welches hud man verwenden will, clean hud, standard, telemetrie, ist ne gute lösung.
      vermute man kann das manuell erweitern, also neuen ordner anlegen etc, werde ich testen.


      die löschen jedesmal die custom.ini, die muss man sich sichern.

      edit: joo geht, neuen ordner unter x:\SteamStore\steamapps\common\Automobilista\Plugins\DynHUD\config\overlays anlegen z.b custom,
      ini´s reinkopieren, bearbeiten mit dem editor, und dann unter display ingame auswählen, geht, halt bei mir mit ruckeln

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von XJONDOX ()